kingmowgli

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av Elisabet Jonsson - 23 juni 2014 07:32

Jag har haft en mycket bra midsommarhelg ! Jag har knappt varit hemma och hundarna är så trötta att dom knappt orka röra på sig.

På Torsdagskvällen lämnade jag av Josefine på Arlanda . Josefine flög till Turkiet och ska vara där i nästan sex veckor. Härligt för Josefine och det behövde hon verkligen.

Innan vi åkte till Arlanda var deg dags för ridskolehästarna att få gå ut på ett efterlängtat sommarbete. När alla hästarna är ute avslutas vårens verksamhet med en fin och god grillkväll där även vi närmaste får vara med. En mycket trevlig kväll med god mat .

Midsommarafton började med att Camilla , jag och hundarna gick
Vår vanliga helg morgonpromenad. Efteråt fick hundarna vara i sadelkammaren medan Andreas och jag red.

En liten kortare ridtur blev det det Lilleman har varit lite öm i fötterna. Men en liten midsommar blomma fick dom i allafall i tränset.

Midsommar middagen firades hos Bäckis. Grillat kött med potatisgratäng goda såser . Middagen avslutades med en mycket god Jordgubbspaj. Tack för en trevlig kväll !!!!!

Jag fick en fin Midsommarpresent !

I Lördags var det dags för lite hoppning . Mathilda ledde lektionen. Det var roligt. Jag var inte med hela tiden pga Lillemans lite ömmande hovar.

I Söndags åt vi Tacos rester i stallet. Det fanns även tårta kvar som bi åt upp . En trevlig middag tillsammans igen !

Helgen avslutades ned att vi åkte och tittade på Sorundas midsommarstång. Den är inte så lätt att se på mina bilder. Men den är klädd med liljekonvaljblad. Vilket jobb dom har gjort och vad fin den är ??

Ovido - Quiz & Flashcards