kingmowgli

Alla inlägg under september 2013

Av Elisabet Jonsson - 30 september 2013 17:18

Nu kom hon .

Av Elisabet Jonsson - 30 september 2013 12:07

När jag kom till Handen i morse så hade det regnat !

Av Elisabet Jonsson - 30 september 2013 07:25

Jag har lånat bilderna av Josefine som tog dessa bilder i Lördags eftermiddag . Det var otroligt mörka moln. Men av molnen blev det ingenting.

Av Elisabet Jonsson - 30 september 2013 07:20

Söndagspromenaden med Camilla, Lyn och Angelina i ett härligt , soligt höstväder.

Av Elisabet Jonsson - 29 september 2013 07:35

I går snickrade Arne ihop två nya blomsterlådor åt mig , som jag önskade.

Den här lådan gjorde Arne i somras . Men jag har köpt två nya plantor som jag planterade i den här lådan. Det var rosa Flox och ljusblå vacker Riddarsporre. De här två växterna är mina favoriter bland planterade sommar växter.

Flox

Flox

Riddarsporre

Riddarsporre

Här är de nya lådorna. I den vänstra har jag proppat ner massor med vitlöksklyftor som jag köpte på Blomsterland. Blomsterlandet skrev på en skylta: att det kunde komma ohyra med vitlöken som hamnar i jorden om man köper vitlöken i mataffärer. I den högra lådan satte jag rabarber som jag fått av Roger som i sin tur har fått rabarbern av Björn och den kommer från Gotland.

Av Elisabet Jonsson - 29 september 2013 07:23

Det är inte bara hemma man tvättar. Nuförtiden tvättar man även i stallet .Självklart är hjälpredorna med, vad gjorde man utan dom .?

Av Elisabet Jonsson - 29 september 2013 07:19

Jaha nu är alltså Jennifer 25 år! Nästan lika gammal som jag .
Här kommer några bilder från gårdagens morgon promenad med Camilla, Mowgli,Lyn, Angelina . Vi gick från stallet via Ösmo och tillbaka till stallet igen. Det brukar ta 45 min. för Camilla och mig i vanliga fall. Men idag tog det betydligt längre tid att gå då HELA gänget var med.

Av Elisabet Jonsson - 28 september 2013 08:21

Hurra, Hurra, Hurra ,Hurra

På din

25 års dag !

Ovido - Quiz & Flashcards