kingmowgli

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Elisabet Jonsson - 8 juli 2013 22:13

I dag red jag Calypto i uppförsbacken efter tunneln. Vi gick den två ggr. Sen fick det räcka. Vi tog Sörmlandsleden en bit , det var så oroligt med mygg. Efter ett tag vände vi hemåt. Sedan red vi i ridhuset skritt, trav och fyra varv galopp. Vi gjorde bakdels vändningar och tränade på att ställa upp med frambenen parallellt. När vi var klara i ridhuset hämtade vi Mowgli och gick en sväng till dess att myggen stoppade oss så att vi vände hemåt . Mowgli mår bra och vi är så glada för det. Jag träffade inte Åsa idag hon hade redan smitit hem när jag kom.

Av Elisabet Jonsson - 8 juli 2013 17:19

Vid elva tiden idag ringde Mathilda och sa att Mowgli mådde bra!
Senare skrev jag på Viber till Josefine pm vad som har hänt Mowgli i helgen. Hon blev inte glad över att jag inte hade ringt .
Mowgli har haft gaskolik .Det började i Lördags på morgonen och så blev det bättre och sen sämre igen . Jag skulle jobba natt så jag var tvungen att åka till jobbet. Så det blev familjen Bäckström som tog hand om allt . De ringde veterinären , var där när hon kom. Gick med Mowgli och tog hela ansvaret för honom medans jag jobbade .TACK TACK!
Söndag morgon verkade först lugn Mathilda ringde och sa att allt var bra. Det gick en stund och Mathild ringde och sa att Mowgli inte mådde bra. Hem och borsta tänderna och sedan till stallet. Jag gick en sväng och han bajsade . Yes. Sen ringde Andreas och så hämtade jag honom vid tåget. Hela dagen gick vi i omgångar med honom och han fick vila emellanåt. Han bajsade tre ggr. sammanlagt.Tillslut ringde vi vet. igen. Nu fick han lite starkare medicin. Vet. sa att om Mowgli inte var pigg i dag tyckte hon att vi skulle åka till en klinik. Men MOWGLI var piggare idag . JAAAAAAAAA

Mowgli dålig på Lördagen

Lite för stort täcke på Mowgli.

Mathilda tider ut på Mowgli för att se om vi får igång magen. Det får vi han bajsar två ggr.

Söndag morgon. Dagens första promenad och han bajsar !!!!

På promenad i skogen med Andreas.

I väntan på veterinären.

Vad duktig jag har varit ,

Av Elisabet Jonsson - 8 juli 2013 08:02

När vi var i skogen med hästarna hittade vi
SKOGENS GULD som de kallas. D.v.s kantareller. De var små och torra. Så ska vi ha svamp till hösten så måste det komma mycket regn NU !! Dax att ta fram blåbärsplockarn för nu är det tid att börja plocka dom! Så mycket roligt att göra nu med bär och svamp .

Ovido - Quiz & Flashcards