kingmowgli

Alla inlägg under juni 2013

Av Elisabet Jonsson - 22 juni 2013 00:39

Vi var bjudna till Bäckis på grillat i kväll. Vi fick massor av god mat. Vi fick själva trä på grillspettet det vi vill ha. Jag tog korv och kyckling. Mycket gott. Efter maten var fet en spännande femkamp . Där värdfamiljen kom etta och tvåa. Trea kom Janni. Det var roliga grenar.sen blev det snabb fika innan Anna och jag åkte och jobbade natt. Fast vi jobbade på olika ställen. Det var en god och trevlig midsommar!

Av Elisabet Jonsson - 20 juni 2013 06:56

Nu är det inte mycket kvar av tältet ! Duktiga killar som fixar det så bra. Vilket jobb !

Av Elisabet Jonsson - 20 juni 2013 06:14

Kalle kom förbi i går kväll. Vi grillade kött och kyckling. Jag hade köpt färdigs potatisgratäng som jag la lite ost ovanpå.När vi hade ätit klart tyckte vi att det var för kallt att sitta ute. Så vi gjorde lite kaffe , tog för oss av rabarberpajen som jag nyss hade bakat och på med vaniljsås. Sen gick vi till växthuset och fikade. Växthuset har vi använt mycket .

Kalles gurkor. Inte så stora ännu men många.

Kalles tpmater

Jag tror att det är en gurkplanta som jag fått. Inte alls stor. Vi får se vad det blir!

Mina tomater.

Mina ROSA bönor.

Mina gurkor. Så klart färre än Kalles!

Asterplantor både enkla och dubbla.

Så fick vi lite sällskap .

Av Elisabet Jonsson - 20 juni 2013 05:59

Klockan är inte sex ännu . Idag ska jag åka och gå på intro. På hus 6. Det är blåsigt och molnigt.Angelina sitter och gnager på sina fötter. själv sitter jag och ska knappa hem några skal från nätet. Den sommar buske som jag tycker bäst om är SCHERSMIN.Vilken doft !
Den ingår i familjen Hortensiaväxter.

Av Elisabet Jonsson - 19 juni 2013 13:23

Jag köpte jordgubbar när jag gick till pendeln. Dom var söta och goda.

Av Elisabet Jonsson - 19 juni 2013 13:18

Jag undrar vad det kan vara ?

Ovido - Quiz & Flashcards